onsdag 4 februari 2009

Livet..

och vardagen har ändrat på sig en aning sedan jag började jobba nu i januari.. Mina inlägg lyser med sin frånvaro.. Vi hann med en vecka sedan blev trollisarna sjuka och det rejält. Helt utslagna var de orkeslösa och gråa i ansiktet. Hade en kompis på besök då jag tyckte att, men imorgon kan de nog gå på dagis för de är ju pigga nu.. men vännen sa "oj de ser verkligen inte pigga ut". Jag tittade förvånat på henne och tyckte ju att de gjorde dom ju faktiskt. Så tyckte jag av och till i 1,5 vecka sedan var det faktiskt riktigt pigga och friska trollisar som äntligen fick börja dagis igen och dödströtta föräldrar som pusslat och pusslat för att få ihop det med halva arbesdagar hit och dit. VÄLKOMMEN VARDAG! Förra veckan var den första riktigt friska veckan och det kändes bra. På fredagen lade vi oss kvart i åtta, jag och mannen, (alltså INNAN Let's Dance!!!) och det kändes som om klockan var elva.. När jag sedan vaknade vid ett-tiden på natten kände jag mig riktig "pigg och utsövd..." Låter kanske tråkigt men sådan blir livet med trollisar i huset och vi skulle inte vilja byta ut detta liv mot något annat! Detta innehåller så MYCKET av ALLT. Något jag aldrig försått innan trollisarna kom till oss. För det är mycket jobbigare än jag trodde men också såååå mycket roligare än jag kunnat föreställa mig. LYCKA!



Jo, men julen har varit utstädad nu i några veckor. Julstjärnorna i köket tog jag till slut ner för att mannen skulle inse att vi faktiskt behövde belysning där.. Har tittat på Fjällestorp Interiör hela hösten på fina lampor och har nu haft dem hemma och fått inse att hmm ja visst kunde det gå men inte riktigt som jag tänkt mig ändå. Ska ju även tänka in ett vitt kök med högblanka luckor, som vi har i våra drömmar och som är tänkt att förverkligas i höst. Spännande.. På köksbordet har vi nu dessa fina ljusstakar som mamma haft i 30 år, men som hon nu lessnat på så jag har fått låna dem. Efter jul har dessa stakar haft flera kompisar på bordet bland annat vita ranukler som var otroligt vackra och spröda i sin enkelhet. Nu står där en glaskruka/lykta med hjärtan på tråd i. Glasvasen har jag fyndat på halva priset, 55 kr på Mary's House. Vasen är så himla fin och funderar på att köpa en till och ha den som ljuslykta. Jag har ju så svårt att begränsa mig om jag hittar nåt fint och inse att EN kan räcka..





Denna lilla luffarkorg hittade jag hos Fjällestorp Interiör. Har tittat på dessa korgar så länge och inte kommit på hur jag ska använda den. OCH så blev den till en ljuslykta med ett litet glas i! Har även haft en liten blomma i den tidigare. Åh jag älskar den och vill förstås nu har FLER, men de är tillfälligt slut.

Vårens katalog från Stoff och Stil kom i brevlådan idag... Happ nu vill jag bli sömmerska!!! Oh så fiiina tyger vad ska man göra med så fina tyger tro.. Drömmer vidare.. Och tänder värmeljus i massor mörka mornar och kvällar.

Roligt att du hittat hit och hälsar på Sofia! Vi hörs igen!

Kramiz,
Zara

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde ryktas att du varit hos frissan...det blev lika bra som vanligt gissade jag...du slank möjligtvis inte in i någon inredningsbutik när du väl var inne i Gbg?

Kram Anna

Zara sa...

Oh, ja hos frissan satt jag igår och drack kaffe latte och njöt av att bli ompysslad och fin i håret och läsa tidningar. Ashi är så bra på det hon gör. Nej, tyvärr ingen inredningsbutik. Frissan har flyttat närmare avenyn så jag slank in på Lindex istället........där hade dom en fin klänning som jag inte tordats visa för mannen ännu.....och strumpbyxor förståss. Lyssnade på musik i bilen hemåt jättehögt och njöt av mina timmar i ensamhet. Kramiz, Zara

Anonym sa...

Hej tjejen, jag har en utmaning till dig. Kolla på min blogg.

Kram Anna