tisdag 10 februari 2009

Utmaning


Dagarna går och eftersom jag börjat jobba räcker inte tiden till bloggeriet som tidigare. Men nu har jag fått en utmaning från Anna som skriver om Mitt älskade radhus . Hm får se om jag får till det. Klart jag måste ta utmaningen!

Regler:Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget inlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du de personer som du utmanar.

1. STOOOOOR tidsoptimist, jobbar på det och ibland går det bra ibland mindre bra.. Detta är mitt största dilemma med mig själv - klockan som går och jag som vill få så mycket "viktiga" saker gjorda under tiden...

2. Kan vara väldigt rak och ärlig. Något jag i livet fått både beröm och riktigt sura erfarenheter av.

3. Har en hemlig (inte nu längre) dröm att bli hårfrisörska. Så jag klipper mina trollisar gladeligen! Tänk när jag fick klippa min kusin's lååånga tjocka hår till page - vilken dröm för mig - hon fick sitta stilla lääänge.

4. Livet vore tråkigt utan musik i alla former. Lyssnar på allt möjligt. Älskar att sjunga - vrålar ofta i bilen... Har spelat tvärflöjt och önskar att kunna flyga med fingrarna över ett piano så det låter som en "sång". Sjunger och dansar med mina trollisar i famnen - många gånger har de somnat så...mysigt. En annan dröm hade varit att få jobba med musik i någon form. Eller dansa. Åh,vad jag gillar att dansa!

5. Har jag inget att säga är jag tyst och kan uppfattas som tråkig. Lyssnare. Är bara ingen underhållare som måste vara i centrum - bara om jag får sjunga...

6. Ytliga kontakter är inget för mig.

7. ÄÄÄÄÄÄÄÄlskar GODIS!!! Mest salt lakrits och numera även choklad. Gillar även god mat...

8. Har svart bälte i att plocka undan hemma. Ibland lite överdrivet, men kan liksom inte koppla av om det är rörigt. Första jag gör när jag kommer hem är att tända ljus.. eller städar mig in i hallen och resten av huset...

Jag utmanar 2 personer jag är lite mer nyfiken på samt den som känner sig manad!:
Jag blommar
Fyra rum och kök

Kramizar,
Zara

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!Tack för utmaningen. Jag har gjort liknande tidigare, både med 7 och 8 fakta och alldeles nyss en med 5 annorlunda fakta om sig själv. Jag får se om jag antar denna nu eller om det får vänta...men TACK ändå för att du vill veta mer om mig.
Ha det bra!