tisdag 24 februari 2009

Bara vi

jag och trollisarna imorgon. Mysigt ska det bli. Efter att ha jobbat hela två dagar ska jag då vara ledig på onsdag. Det är lyxigt värre mitt i veckan.


Fin ett-årspresent med Trolla i farten

Denna fina gunghäst fick lilla lilltrollan på ett-årsdagen av farfar och farmor. Nu kan hon ta sig upp på den och gunga själv och ler stort. Kommer nya ord varje dag. Hon härmar oss hela tiden och är glad. Stora lilltrollan producerar pyssel i mängder och kommer och frågar "vilken hand" och så ska vi få något fint konstverk. Det svämmar över överallt så nu har jag börjat ta med mig till jobbet..

Förra helgens önskan om uppsättning av rullgardiner och gardiner i sovrummet blev till viss del uppfylld. Rullgardinerna är uppsatta, men när gardin-vajern skulle sättas upp visade den sig vara för kort.. Bilder kommer senare när gardinerna kommit upp. Nu kanske blir det inte med vajer utan en vit trä-stång som jag såg att de numera har på mitt älskade IKEA.. Det skulle bli mjukare än vajern.

Lyckotankar 100 mil norrut i all evighet.

Kramizar,
Zara

2 kommentarer:

Graadskan sa...

Nu finns info om bloggträffen hos mig!
Kram Camilla

Anonym sa...

Helt allvarligt, Lucas åt 3 hamburgare på McDonald´s efter fotbollsskolan idag. Det måste vara något slags rekord för barn i den åldern he, he...

Kram Anna