söndag 15 februari 2009

Köksdokumentation




känns bra att "dokumentera" vårt kök och inse att det som till en början var en lyxrenovering mer och mer börjar bli ett behov av fungerande kök. Ursäkta de dåliga bilderna ger bara köket en ännu värre bild... På golvet ligger en spräcklig plastmatta som knappt visar fläckar - väldigt praktiskt. Fast nu vill vi ha parkett...mindre praktiskt...men fiiiint tycker vi. Lådorna ramlar huller om buller, skåpsluckor som ej går att stänga, numera en fläkt som hänger och snart ramlar ner osv osv. Klart det går att fixa dessa skavanker, men vi har liksom ingen lust och planerar istället en ny inredning som jag får återkomma till en annan gång.
Kramiz,
Zara

6 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej Hej!

Det där med kök är så svårt. Själv blir jag helt tokig när det är opraktiskt - man vill ju liksom ha det där perfekt planerade köket. Och det snygga... Vi håller på och planerar för vår köksrenovering, när vi nu ska komma igång med den. Ska bli skoj att se vad ni hittar på med ert kök!

Hoppas du får en riktigt fin start på nästa vecka!

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar, har ju sett det med egna ögon så att säga. Ert nya kök kommer att bli jätte fint. Vad avis jag ska vara :o)

Kram Anna

Anonym sa...

försöker nu igen kram mamma

Anonym sa...

Mamma sa...
NU äntligen kom jag fram! Det såg inte helt fint ut i köket Zara. Förstår inte - jag upplever det inte så när jag är hos er - även om jag får medge att jag ofta gruvar mig för att öppna kökslådorna ssk då tredje lådan uppifrån - den hoppar jag om möjligt över. Den har vissa låsningslägen om man säger så.
I övrigt ser jag att fläkthyllan håller på att falla ner nu också.
Nu måste vi nog resonera lite.
Kramar Mamma

Anonym sa...

Tack för hjälpen tidigare idag och kul att du tycker att bloggen är fin. Jag gillar ju att ändra hit och dit för att få den som jag vill ha den, men så fort jag är nöjd så ändrar jag igen...
Hur smakade fläskfilén förresten?

ream Anna

Zara sa...

Hmm ja igår morse låg fläkten på spisen... mannen försökte limma fast den 6.30 på morgonen..att skruva fast den igen var inte att tänka på eftersom fästet liksom var..borta.. Det slutade med att den nu är fastspänd med ett spännband..JÄTTESNYGGT...NOT! Men tror inte att det syns så väldigt väl spännbandet är mörkt liksom fläkthyllan..I helgen ska vi flytta ALLA bestick och sluta använda huller om buller lådorna som bara fastnar och ligger i varandra. OCH PLANERA! Kramizar, Zara