måndag 8 december 2008

Krasslig kamera samt trollisar

hmm..överföring av bilder till datorn är ett stort problem just nu.. Blir liksom lite dött utan bilder.

Idag har trollisar varit sjuka eller den stora tillfrisknar och den lilla haft sin sjukaste dag idag, men ändå inte velat sova. Underhållning av dödstrött mamma. Tillslut slumrade jag till i soffan och försökte vid några tillfällen få lilltrollan med mig under filten för en slummer, men inte.

Dagens paket i adventskalendern var FÖNSTERFÄRG hmm... inget jag skulle rekomendera till barn i 4,5 års åldern nej nu har vi färg även på andra ställen än fönstret i lekrummet (som färgen var avsedd till... får skylla mig själv när jag slumrar i soffan..) den sätter sig liksom fast i den vita bänken i vardagsrummet.. och det man eventuellt kan använda som rengöringsmedel ajax eller nåt i den stilen tar även bort den vita färgen.......... Denna färg får man bara måla med när föräldrar är med! Men trollisarna var jättenöjda...

Stora lilltrollan var sååå besviken idag då hon egentligen skulle gjort pepparkakshus med farmor Anette och sett fram emot så mycket. Nu får vi se till att bli friska! Klockan är 17.20 och vi funderar redan på om det inte borde vara läggdax.. Det blir korta bolibompa idag för tidig säng. Kramiz

1 kommentar:

Anonym sa...

Pepparkakshus, något för vår vår pysselstund kanske?!?