måndag 15 december 2008

Biblioteket

har vi besökt lilltrollorna och jag idag. Fram för allt för att äta god lunch, men som alltid så grottar jag ner mig i roliga barnböcker som vi lånar (och har svårt att lämna tillbaka i tid..) och idag hittade jag hyllan för handarbete och inredning hm... spännande. En bok om virkning, som jag virkat dukar när jag var yngre...hade en duk under varje liten sak i mitt flickrum..nu är det liksom inte dukar jag önskar att virka längre.. roligare saker - får se om jag hinner med något av detta tiden rusar iväg och snart börjar jag jobba igen.. En om Feng Shui, fascinerar mig men aldrig riktigt läst en bok om detta. Läste snabbt inledningen och det stod att husets tomt är husets inramning... vi som just tagit bort all skog på baksidan och bara läängtar tills våra plantor av rododendron och lagerhägg ska buska till sig på bredden och höjden...... Framsidan skulle vara öppen och baksidan omringad eller nåt i den stilen - vi har både öppen fram- och baksida....... Ja, men äsch kanske inte behöver ta det bokstavligen, men jag känner ändå att vissa saker tilltalar mig. Mysigt. Godnattkramizar, Zara

3 kommentarer:

Graadskan sa...

Hej Zara! Mönstret har jag köpt hos Stoff och Stil. Det är vanliga kopior, så vill du ha kan du få av mig... Om du lovar att itne berätta det för någon!! ;)

Kram Camilla

Zara sa...

Oj, tack gärna Camilla!!! Adress eller e-mail vad vill du ha? Kram,Zara

Anonym sa...

Tack för igår det var mysigt, kul och väldigt gott. Är lite seg idag..

Kram Anna