tisdag 11 november 2008

Husgöra

Oj nu har jag inte skrivit på evigheter. Vi har planterat klart buskar, grävt klart på framsidan och satt utebelysning i stenplanteringen ( det blev mycket finare än vad vi trodde sååå nöjda, men inte lätt att ta kort på i mörkret så det fina syns får se om jag kan lyckas i framtiden med ett fint kort i mörkret. Här en bild på planterad lagerhägg. Ja alltså det ska bli intressant att följa till våren hur de kommer att trivas. När vi flyttade in här för två år sedan var här en skogsmur av gran och ris och allt möjligt som vi nu tagit bort och ser ju rätt in till grannarna och det var ju inte så mysigt längre. Låt nu dessa plantor gro ordentligt och fort så vi får tillbaka den mysiga känslan igen fast inte så risigt som innan...


OCH den efterlängtade Bemz-klädseln till tomelilla-fåtöljen har kommit. Numera finaste inslaget i hela vardagsrummet den som tidigare var så missprydd. Nu börjar den mysiga känslan infinna sig i vårt, på dagen, tidigare så kala vardagsrum. Men min man undrar nog när jag är helt nöjd för det kanske jag aldrig blir det är ju så himla roligt att pyssla och flytta en blomma, lampa, ljus och få en ny mysig stämning. Den stämningen är det säkert bara jag som känner, men om P inte ser något så blir han väl påminnd och håller oftast med än så länge.




I en annan del av den evighetslånga slänten har vi planterat bland annat en häggmispel som haft så här fina färger på bladen i höst. Den är inte så stor den busken heller, men vi hoppas på blomstrande vår och sommar 2009!

Kramiz


Inga kommentarer: