torsdag 27 november 2008

Blommor och adventspyssel



Så har då även den andra urfina murgrönan fått spinn igen. Bladen bara rasade och till slut såg jag spinnet. UUUT med den för evigt. Men se så fin den var i sin glans dagar.. Var på Hjälmeskulla och köpte dessa fina julstjärnor som får dela krukor med nya små murgrönor... en stund i alla fall. Ursäkta bilden, men i verkligheten är det faktiskt fint. Men 1:a advent har vi ingen adventsljusstake för den var restad.... till 2 december..håller tummarna för raka ljus då.

ja vi har då fått stjärnor uppsatta i köket då elektrikern varit här ikväll och fixat. Det blev såååååå fint tycker vi. Vad mycket det gör att ha kökslampa igen.. det blir liksom ett kök igen och inte ett renoveringsobjekt med sladdar som hänger i taket och gapande hål i väggen.. OCH lite ljusare i mörkret. Mysigt med stjärnor, skulle kunna sova i köket i natt har inte sett mig mätt på dem än, men det är ju mörkt när vi vaknar imorgon..då vi är uppe i ottan.. Tro om det blir bra med hissgardin i köket eller om det inte ska vara något alls......

I motsatta fönstret kämpar jag på med en annan älskad murgörna. Hoppas den slipper spinn en stund, så älvan kan få hänga kvar. De är ju så himla fina murgrönorna. Jag har inte gett upp än..






Denna söta ängel blev min efter ett besök på Grönbergs Interiör inne i Göteborg förra veckan. Bilden är sned, men ängeln underbar.

Kramiz



1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint!!!!

Kram Anna