torsdag 20 november 2008

Advenstljusstakar och mys

I senaste numret av Drömhem och trädgård, sidan 72 skymtar en jättefin adventsljusstake som jag letat letat med ljus och lykta efter i alla möjliga affärer där jag bor och på nätet. Tyvärr nämner de inte staken i reportaget. Har provat med andra öppet köp hemma och fixat och trixat men de jag hittat har inte blivit som jag önskat. I den sista affären jag ändå går till så har de en liknande i rött... Jag pratar med en kundvänlig expedit och vips har hon trollat fram den! Hjälp är det den vi vill ha?! Jo, nu är den beställd och hoppas den passar lika bra hos oss som hos dem i reportaget i tidningen... Har tänkt att vi ska ha en och den ska våra barn känna igen och tycka att när vi tar fram den så blev det ljul, som mamma alltid tagit fram de två trästakarna när vi var små och bodde hemma. Den är tidlös ser ut som de med 7 ljus, men denna har 11 ljus och är därmed stor vit med guldknoppar under varje ljus. Väntar med spänning på den fantastiska staken...

Åh, vad mysigt det verkligen är med jul. Detta är vår tredje jul i vårt hus, men denna känns som den första då jag är riktigt närvarande i julförberedelserna... kaaan det bero på att jag är föräldraledig månntro?!?! Vill klä gran, baka (såg Leila baka på TV igår och nu vill jag oxå), ta fram tomten vi köpte i Ullared, hämta mossa i skogen och göra mosskrans med trollisarna (vilket vi skulle gjort i måndags då solen strålade...resten av veckan har det ju regnat och liksom aldrig blivit ljust på dagen..men då gjorde vi andra jätteviktiga saker här hemma som städa och så...som inte går att göra grå regniga dagar oj förresten vi var visst på IKEA också..).

Snart är det advent och stjärnor och stakar ska tändas. Myyyysigt. Tänk om det kunde komma lite snö i dessa breddgrader.... som ligger kvar.

Imorgon kommer målningshjälp till köket, så vi kanske ska passa på att baka då om vi har ingredienser hemma dvs..
Kramiz

Inga kommentarer: