torsdag 15 januari 2009

När är det jul igen? Alladin ask i ljus choklad

Är nog lite knäpp av mig men planerar redan nästa jul i huset i huvudet... I år hade vi några pepparkakor i granen och det luktade så himla gott när man gick förbi granen pepparkaksdoft..mmm.. mååånga pepparkakshjärtan vill jag ha i granen nästa år.. hängandes i fiina snören.. Det tar ju ett tag innan man hittar rätt plats åt saker och ting som granen, adventsstaken, stjärnor osv när man flyttar in i ett nytt hus (ja nytt och nytt ialla fall för oss men vi har ju ändå bott här i 2,5 år...men jag måste känna mig för innan jag kan bestämma mig och när jag väl bestämt mig så är det klart). Åh, så mysigt det var med julgodis och pyssel och gran...

JO jag äter GI-kost strängt just nu! Det gjorde jag INTE då jag julpysslade......julgodis ja det tog ju slut fort...lika roligt det var att göra var det att äta..Idag kom mannen hem med en CHOKLADASK han fått av en kund ojoj oj vilka prövningar (som i helgen när jag stod i godislandet och fyllde godispåse åt barnen...) prövningarnas tid är inne och måste ju tillägga att godissuget inte finns men NÄR VI NU HAR EN ALLADINASK I HUSET RÄTTARE SAGT I BASTUN vattnas det faktiskt i munnen. Mannen öppnade asken och lät mig suktande lukta på chokladen och log och sa att denna får vi förvara i bastun... Vet inte hur vi riktigt ska bete oss, nu ska jag jobba i tre dagar så jag kommer att vara långt från denna ask, men jag är ju inte största chokladälskaren i huset.. kanske.. nej vi måste göra oss av med den så är det bara. Känns konstigt KAAN man verkligen slänga en fylld alladinask? Spara den är ju inte aktuellt då kan man ju lika gärna vräka i sig den nu så är det gjort. På jobbet är ju alla hälsofreak just nu så där blir den inte uppäten heller.. Nej, lilltrollorna får några bitar sedan jaa vi måste slänga den tror jag...åh vad det bär emot..

Men ska ändå bli roligt med vår och se hur våra buskar vi planterade i höstas tar sig och om vi kommer på hur grästäppan vid garaget ska se ut. Tiden kommer inte att finnas i år att mer än klippa gräset men planera kan man ju alltid göra. Köket köket köket oj ojoj vad fint det ska bli när det blir färdigt, men vilket projekt sedan.!

Drömmer vidare..

Kramizar,
Zara

5 kommentarer:

Graadskan sa...

Hårda prövningar med en chokladask i bastun. Ett tips kan vara att sätta på bastun, sedan är chokladen ett minne blott...

Du, jag såg hos Anna att du har mailat mig, men jag har inte fått något ännu. Nyfiken som jag är, befarar jag att det hamnat fel?
Försök igen, annars är det lättare att nå mig på camilla.graad@kungsbacka.se.

Kram Camilla

Anonym sa...

Jag kan ta chokladasken annars...

Kram Anna med familj

Anonym sa...

Inga problem Sara!! Skicka chokladasken till oss!!! Kjell är en riktig gottegris hmmmmm även jag måste erkännas. Ha en trevlig helg kram trollisarna. Kjell o jag ser framemot måndag/tisdag då asken kommer med posten.

Bamse kramar Mia

Zara sa...

Tyvärr Mia och Anna, men nu har jag kommit hem och får höra att mannen tog två chokladbitar och sedan ELDADE han upp den!!! Jag tänkte på den när jag åkte hem från jobbet, nu är den borta...

Försöker maila igen camilla.

Kramizar,
Zara

Graadskan sa...

Hej!

Jag har en inbjudan i min blogg, som jag hoppas du är intresserad av!

Kram Camilla