måndag 6 oktober 2008

Insikt

Jaa, ibland kommer jag på att det inte ser ut hemma som jag tror att det gör... Har en bild av hur det bör vara och det är nog så jag tror att det ser ut... Hm, det är ganska kalt i vårt stoora vardagsrum. Nu när vi äntligen har ytan så är det jättehärligt. Men desto större utmaning att få det mysigt när det är stor yta och fönster i vardera änden. Tycker själv att vi har så fina gardiner (numera) i fönstret mot vägen. Idag har jag provat att hänga upp en längd på andra sidan och gissa vad ?! JO de passar även där... konstigt när de är så fina... Har försökt ta bild på dem men mönstret syns inte på bilderna jag tar. Jenny du har ju inte sett hur jättefina de är. Just nu hänger det en längd i vardera fönstret. Belysning, gardiner, fåtölj, soffbord. Men vi är nöjda med våra mattor mörkbruna som är varma att sitta på då våra golv är så kalla. Och så har vi möblerat om dvs flyttat en soffa från ena väggen till den mittemot. Låter som liten möblering men den gjorde susen för myset tycker vi samt stora hål i väggen där tv:n tidigare hängde.. Härligt med höstmys är det iallafall att få tända värmeljus och lyktor på kvällen. Jag tänder dem innan det ens är mörkt ute för det är så mysigt och stora lilltrollan gillar när vi tänder ljus. Kram, Zara

2 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ja du får väl ta kort på den nya möbleringen tycker jag! Och även om man inte ser mönstret på gardinerna så får man väl ett hum om hur det ser ut. Skulle vara roligt! :)
Nästa vecka åker jag till Kreta förresten systeryster! Och hur gick det med filmen!!?? Kram lellasystern

Zara sa...

Ok ska ta kort på den fantastiska ommöbleringen...Efter 1,5 timme fick vi äntligen igång filmen. Sedan hyrde vi en kvällen efter också. Det gick ju bra till slut. Bra att mannen kan och orkar läsa bruksanvisningen på tv:n ändå. KRETA det låter ju inte illa någonstans guuuud så härligt det skulle varit. Ni får njuta ordentligt. När kommer du/ni hit och hälsar på igen?Kramis.