lördag 20 mars 2010

Back again

OJ! Det blev ett halvårs vila från bloggeriet. Tiden flög iväg och jag till och med glömde bort min inloggning...som tur var så har min radhusbloggerska till vän bättre minne än jag... Se inlägget innan detta. Bortavaron har innehållit mycket annat och inspirationen har inte funnits där till mer än att just läsa andras fantastiskt fina bloggar.
Hemma har ett för oss mega-stort projekt blivit slutfört i höst som jag bör visa med bilder som inte är tagna ännu. Återkommer.
Jag har ialla fall under min bortavaro funnit bloggen www.caisak.blogspot.com/ det är en njutning att titta in där. En otroligt fin inspirations bank. Sååååå underbart fint hon får till det och så ser det så enkelt ut. Skickligt. Roligt att hitta.

www.addsimplicity.blogspot.com/ en annan fin feng-shui inspirerad blogg. Läste ett reportage om hennes boning i en tidning (en av de tidingar som inte får slängas..) och helt plötsligt fann jag hennes blogg. Ljuvligt att följa.

Sedan har jag blivit TineK-fantast! Bara äääääääääälskar hennes lampor. Hur fina som helst. Ovan lampa finns med vit, grå eller svart fot. Varför inte brun? Kanske skulle vi kunna ha en av dem i vårt hem i framtiden. För älskade IKEA, där vi köper alla våra möbler är inte bra på lampor så vill jag ha en "för livet lampa" så får jag leta någon annan stans. TineK är ljuvligt snyggt.


I lamperiletandet har vi blivit ägare till en vit Kartell-lampa. Har tittat på denna lampa i 5 år bara tänkt att den inte passar in och för dyr. Men så bara kände jag att NU måste jag få veta, så gick jag in på Designbolaget i Kungsbacka och till min fasa kändes det som om alla Kartell-bourgi-lampor var slut. Så visar det sig att det var ombyggnadsrea och just den jag suktat efter var det 30% rabatt på.. Tog den på öppet köp och den kunde bara inte lämna vårt hem. Den passar överallt. Just nu står den i soffhörnan i vardagsrummet.

Åter till IKEA. Där finns denna enkla bänk i Norden-serien som skulle kunna målas vit och stå vid köksbordet, som även det är på väg att vitmålas en dag. Eventuellt är den för lång 150 cm och bordet 100 cm. Kanske går det ändå. Funderingar pågår.

Kramiz,

Zara